Er det noe du lurer på?

Nedenfor har vi laget en liste over de vanligste spørsmålene vi får. Håper du finner det du er ute etter! Hvis ikke er det bare å ta kontakt

Bestilling

Sammenleggbart innhold

Kan jeg bestille via telefon eller epost?

Som privatperson kan man kun bestille via nettbutikken, men er det utfordringer så tar man bare kontakt med oss.

Foretak/bedrifter oppfordres til å ta kontakt å bestille utenom nettbutikk. Dette gjelder spesielt hvis det er snakk om større bestillinger.

Jeg har flere bestillinger, kan disse sendes samlet?

Hvis bestillingene er lagt inn samme virkedag er det mulig. Har det gått flere dager ber vi om at du tar kontakt så vi får se hva vi kan få til.

Jeg har sendt bestillingen min, kan den endres?

Hvis den ennå ikke har blitt pakket og sendt vil det være mulig. Vi pakker og sender senest en virkedag etter bestilling. Ta uansett kontakt med oss, så kan vi se hva vi får til.

Kan jeg kansellere min bestilling?

Så lenge bestillingen ikke har blitt pakket og sendt kan du det; da logger inn på "min side" ved å trykke på ikonet av en person øverst i høyre hjørne. Der kan du se dine bestillinger og administrere disse.

Hvis bestillingen har blitt sendt må du søke retur. Her har du mer info om retur.

Service

Sammenleggbart innhold

Det er problemer med produktet mitt

Uff da, vi skal hjelpe deg med dette!

Gi oss beskjed så fort du oppdager noe feil, du kan ringe eller sende oss en epost. Kontaktinfo er nederst på siden.

Du kan lese mer om garanti her.

Hvor lang garanti har jeg?

Vi gir deg opptil 2 års garanti på mobiltelefoner med graderingen "nesten ny" og 1 års garanti på graderingene "veldig pent brukt" og "pent brukt". Videre gir vi opptil 2 års garanti på det meste av tilbehør.

Eksakt garanti står spesifisert på hvert produkt.

Hvis jeg sender et produkt til dere, får jeg kvittering?

Ja. For å sende noe tilbake til oss, enten det er retur eller garanti, må du kontakte oss via telefon eller epost. Når retur forespørselen er godkjent vil du få kvittering.

Hvordan registrerer jeg en service?

Det er veldig lett!

Du kontakter oss, så fikser vi resten. Når alt er godkjent vil du motta instrukser på epost om hvordan du sender produktet tilbake til oss.

Hvor lenge holder kundeservice åpent?

Vi er tilgjengelige på telefon og epost man-lør fra klokken 09.00 til 20.00.

Man kan forvente svartid på epost innen to timer, og dersom vi ikke svarer på telefon vil vi alltid ringe opp igjen.

Alle våre åpningstider ser du på bunn på siden, og hvis tidene avviker vil det stå spesifisert.

Betaling

Sammenleggbart innhold

Hvordan kan jeg betale?

Vi vil gjøre det lett for våre kunder å betale. Man kan betale alt med en gang, enten via Vipps eller vanlig bankkort.

Man har også muligheten til å bruke Klarna. Enten for å betale alt med en gang, få faktura eller nedbetaling per måned.

Velger man Klarna må man verifisere seg med BankID og eventuelle avtaler inngås av kunde (deg) og Klarna.

Hvor finner jeg kvitteringen?

Kvitteringen blir alltid sendt til deg på epost fra oss, men du vil også få den av Klarna hvis du velger dem som betalings alternativ.

Finner du den ikke? Ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Hvor mye koster frakt?

Fraktkostnaden vises i handlekurven når du bestiller. Dersom vi har kampanje med fri frakt vil du se at det står 0 kr.

Vi kommer med mulighet for ekspresslevering, og du kan hvis du ønsker betale for raskere levering.

Levering

Sammenleggbart innhold

Hvor fort blir pakken min sendt?

Vi jobber for å sende alle pakker samme virkedag så lenge ordren kommer før 12.00 på virkedager.

Dersom den kommer senere vil den bli sendt senest en virkedag etter.

Det har gått lang tid og pakken min har ennå ikke kommet.

Vi beklager hvis det har gått lenger tid enn forventet.

Vi anbefaler at du gjør følgende:

  • Sjekk eposten din for ordrebekreftelsen, der vil du finne informasjon om sporing.

    I noen tilfeller kan det være forsinkelse hos fraktselskapet.

Får du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med oss her.

Kan jeg bestille til utlandet?

For øyeblikket selger vi kun til Norge, men på sikt vil vi vurdere muligheten for å utvide til andre land.

Pakken har fraktskader.

Det viktigste du gjør er å ta bilder/dokumentasjon av skadene, og send det til oss på post@recellit.no.

Vi vil kontakte deg så fort eposten er lest for videre løsning. Som kunde skal ikke du belastes for transportskader.

Åpent kjøp og angrerett

Sammenleggbart innhold

Hvor lenge gjelder åpent kjøp?

Åpent kjøp gjelder i 30 dager fra vi registrerer at du har mottatt/hentet pakken.

Hva er forskjellen på angrerett og åpent kjøp?

Angrerett er en lovbestemt rett på at du kan heve kjøpet når det er foretatt et fjernkjøp (dvs kjøpt varen uten å se den først) innen 14 dager fra du mottar varen.

Åpent kjøp er en gode du får som kunde av oss, man kan si vi utvider angreretten opptil 30 dager.

Hva er unntakene for åpent kjøp/angrerett?

Unntaket er hvis tidsfristen på 30 dager har passert, og vi må alltid undersøke varen når den kommer tilbake.

Viktig å huske på at åpent kjøp gjelder kun dersom varen er uskadet.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du returnerer ved å bruke skjemaet som ligger vedlagt i alle pakker vi sender ut, eller ved å logge inn på min side og søke der.

Her er link til mer info vedrørende retur.

Hva er kravene for varen som skal returneres?

Du finner fullstendig info her.

Kort oppsummert må følgende kriterier være på plass: